lördag 20 juni 2009

Midsommar

Inledde min midsommar med jobb fram till klockan fyra, ganska skönt att slippa känna press att hitta på något speciellt, tog det lugnt under kvällen, åkte till Norsesund och skålade med mina blivande grannar, åt lite smaskig tårta och bråkade med hundarna. Avslutade kvällen hemma hos föräldrarna med lite midsommarkvällsmat och film.


Blir återigen granne med Kerstin, hon flyttade in i huset bredvid oss första gången när jag var nio nåt sånt där, första mötet inleddes med att min söta lilla syster kastade grus på de nyinflyttade och jag räddade dem undan den lilla galningen.


Sedan dess har jag och Kerstin varit mycket goda vänner. En gång drog vi ett snöre mellan våra sovrumsfönster som vi knöt fast i var sin stortå för att sedan kunna väcka varandra på morgonen genom att dra i varandras stortår, mycket smart plan förutom att en annan granne körde av vårt snöre någon gång under natten, stor besvikelse, fast det var ju tur att vi inte hade ett starkare snöre, då hade vi båda två varit en stortå fattigare idag.


Även hunden Victor har jag bott tillsammans med ett tag. Men människan Victor och lilla Cesar blir det nytt att bo så tätt inpå, hoppas på många, långa, sköna promenader runt tjärnet och Delsjön framöver.


Fast det blir väl först när Cesar har växt till sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar