söndag 26 juli 2009

Grillning och tårta

Ikväll kom Carolina och Susanna över. Jag öppnade fönster för att släppa in lite frisk luft och kände den underbara doften av nytänd grill. Kunde inte låta bli att springa och köpa sojakorv, korvbröd och champinjoner och gå ut på gården och tända en engångsgrill.


Efter mycket blåsande, tändande och hopp fick jag bege mig till ICA ännu en gång för att köpa tändvätska, sen gick det alldeles utmärkt att få igång grillen.


Inte ofta jag äter sojakorv, men det är ju faktiskt riktigt gott att grilla en fin sommarkväll.



Grillad korv och rödvin - en perfekt kombination!



Choklad- och marängtårta med Ben and Jerry´s Bohemian Raspberry och lite fina trädgårdshallon på toppen. Mäktigt men gott!


Carolina satt och var fin.


Liten hallondrink.


Harald fick också vara med på ett hörn. Han är verkligen galet svår att fånga på bild, rör sig hela tiden utom när han ligger i sitt hus och sover.


Är numer stolt ägare till en av de finaste tårtspadar jag sett. Detta tack vare Carolina, tack så mycket!




Av Carolinas Rob och Doodle fick jag en söt liten klämma i form av en vante, perfekt att hänga upp handlarlistor på kylskåpet med.


Fick aven dessa underbara grytunderlägg av Carolina...


... en gammal fin skiva med Taubevisor...


...och en söt liten tång, möjligtvis en sockertång, som ikväll fick tjänstgöra som grilltång.


Av Susanna fick jag ett fint halsband...


... och choklad som skall göra mig ännu mer sexig än jag redan är, låter inte helt fel. Hoppas det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar