fredag 3 juli 2009

Irland

Har varit ute och rest runt på Irland i nio dagar med Karin som skall jobba på Inishbofin på västkusten resten av sommaren. Vi började vår lilla resa med ett par dagar i Dublin, möttes av ett betydligt bättre väder än vi hade förväntat oss, vilket var välkommet, det dröjde några dagar innan vi fick känna på det berömda regnet.


Karin på gatan vi bodde på de första nätterna på Camden place hostel.


Christ Church Cathedral i det vackra vädret.


Gatumusiker på mysiga Temple Bar.


Eftre Dublin åkte vi till Galway där vi stannade två nätter.


Där jag blev tvungen att måla naglarna. Valde en fin strand att göra det på.


Sedan åkte vi till Letterfrack och Connemara national park, första dagen promenerade vi upp på berget, Diamond Hill tror jag det hette.


Dagen därpå promenerade vi till Kylemore Abbey och träffade en del får på vägen.


Ett fint litet hus vid sjön, skulle också vilja ha ett sånt.


Sista dagarna spenderade vi på Inishbofin där Karin sedan stannade kvar för att jobba på hostelet där.



En oerhört vacker ö fylld med vacker, dramatisk natur och får. Irland var verkligen precis så vackert som jag hade föreställt mig, nästan ännu bättre med tanke på att jag hade förväntat mig mycket mer regn. men jag åker nog tillbaka dit. Någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar