fredag 25 september 2009

Bokmässa


Åt lunch på Sattva på Södra Vägen idag. Har velat gå dit länge men det har aldrig blivit av, inte ofta jag är däromkring. Åt Halloumiost med stekt potatis och sallad, mycket gott. Nästa gång skall jag nog test deras kofta, såg riktigt smaskigt ut. Avrundade med en delikat liten nötfudge.


Sen gick vi och hängde lite på världskulturmuseet i väntan på att bokmässan skulle öppna.


Hamnade halvliggandes i signspottingutställningen, älskar att dom har så många ställen där man kan hänga och bara vara, halvligga och sitta bland mysiga kuddar, sittpuffar och bönsäckar och titta lite på utställningarna. Bollywoodutställningen rekommenderas varmt, har säkert varit där tio gånger och gosat ner mig bland alla fina, indiska kuddar och tittat på klipp ur bollywoodfilmer.




Väl på bokmässan drog vi runt i över tre och en halv timmar och kikade på böcker. Kerstin hittade ett fint, ekologiskt och mycket passande koppel till lille Cesar, där han jagar giraffer och elefanter iklädd gul väst och gul hatt. Precis som på riktigt.


Sen åkte jag och hälsade på syster min, överlämnade en fin bok om bröd och bjöd på pizza. Vet inte vad det tog åt mig men jag orkade inte åka och handla och laga något riktigt. Men en pizza i halvåret kan ju inte vara så farligt.


Kom hem med en liten hög med böcker. Måste fixa nya bokhyllor, det ligger små högar med böcker överallt i min lägenhet och den lilla bokhyllan jag har håller på att svämma över helt.


Tänkte jag skulle bli duktig på att städa. Eller så kunde jag inte låta bli att köpa boken eftersom den var så fin. Blir nog inspirerad att städa lite i alla fall.


Kunde inte låta bli att köpa en påse ekologiskt hundgodis till alla hundar som kommer och hälsar på. Får se om dom gillar soltorkade tomater, spenat och örter. Jag skulle göra det i alla fall. Kanske skulle smaka en bit.

1 kommentar:

  1. ÅÅ, jag ville med gå på bokmässan men magnus jobbade och det var lite för mycket folk där för att ta med Malva tror jag. Får vell gå nästa år...

    SvaraRadera