måndag 14 september 2009

På besök i Alingsås

Åkte hem till mina föräldrar igår med avsikten att få lite vettigt gjort, tyckte det skulle vara lättare här än hemma eftersom det inte finns lika mycket annat att göra. Det har väl gått sådär hittills. Men lite vettigt har jag allt fått gjort inför kursstarterna på måndag.

Upptäckte på morgonens joggingtur genom skogen där jag brukade leka när jag var yngre att dom har huggt ner halva skogen, riktigt sorgligt. Imorgon får det bli motionscykeln istället så jag slipper se katastrofen tills jag hunnit smälta det.

Åkte in till Alingsås med mamma, hälsade på mormor och fick en hel hög med gamla stickor och garner. Åkte sedan vidare in till stan för att uträtta diverse mer eller mindre viktiga ärenden, hamnade på Violas för att fira min namnsdag litegrann.

Räksallad, inte färska, handskalade räkor men helt okej ändå.
Handlade lite fiskar.
Jag köpte mitt livs allra första burk med surströmming. Hoppas det är gott nu också. Litar på dig Carolina!
Innan jag åkte hem igår tog jag och Carolina en tur till Holmens marknad, blev glad för min lilla uggla. Hittade en hantel för en tia också som jag envist var tvungen att släpa runt på sen. Hoppas jag får anändning för den.
Verkar som att avstånden mellan bilderna och texten blir konstiga när jag sitter vid den här datorn, hoppas ni kan ha överseende med det. Irriterande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar