torsdag 10 september 2009

Picknick en Torsdag i September

Vaknade och upptäckte att sommaren är tillbaka. Skulle ta en joggingtur runt tjärnet vid lunch men den joggingturen förvandlades till en promenad och picknick istället. Mycket trevligt! Jag och Kerstin tag hundarna och promenerade till Delsjön där vi hittade en fin klippa att sitta på där hundarna kunde bada, Kerstin sola och jag sticka höststrumpor.


En mycket piffig Kerstin mötte mig med höjda ögonbryn.


Var tvungen att prova min nya hatt, den var lite varm i solen men jag fick inte solen i ögonen i alla fall.


Stickar varma strumpor till hösten.


God picknick tillagad av Victor. Upptäckte att illaluktande ost inte smakar illa. Har jag alltid trott men det var ju faktiskt tvärt om.


Victor njöt i solen.


Och fick prova min hatt.


Åt en mycket delikat bulle.

Victor och Cesar myser.


Har börjat läsa lite Agatha Christie, deckare är inte min grej, men den här är bra. Än så länge i alla fall.


Höstens nya skor nr 1. Tänkte jag behöver nåt bekvämt att gå i.


Höstens nya skor nr. 2 Fyndade på Vinden i Alingsås.


Höstens nya handskar som jag fyndade på GPs prylmarknad. 5 kr. Tycker jag var alldeles lagom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar