tisdag 29 september 2009

Var är alla nålar?


Hade några timmar ledigt igår så jag satte mig och sydde en ny kjol, en som passar bra nu på hösten. Allt gick bra, riktigt bra, flöt på som aldrig förr, ända tills jag skulle sy i knapparna. Jag hittade inga synålar! Samma sak varenda gång jag skall sy för hand, inga nålar. Ingenstans. Förstår inte vart jag gör av dem, spelar ingen roll hur många nålbrev jag köper, det finns aldrig några synålar. Lyckades rota fram ett nålbrev längst ner i en låda till slut i alla fall så knapparna blev isydda. Men nålen jag sydde med är borta. Måste försöka lösa det här problemet på något bra sätt. Förslag? Synålar i en liten behållare runt halsen som jag aldrig tar av mig kanske. Eller en synålslåda. Fast den tappar jag nog bara bort. Nu skall jag sova och drömma om synålar.

God natt!!

2 kommentarer:

  1. Du kan ha en stor magnettavla på väggen. Då borde dom ju inte kunna försvinna så lätt =)

    SvaraRadera
  2. En tavla som är så stark att alla nålar i rummet dras dit! Det var något att fundera på.

    SvaraRadera