onsdag 7 oktober 2009

Bästa medicinen

Begav mig ut på en liten promenad med Carolina i höstsolen. Frisk luft och lite motion är helt klart den bästa medicinen mot segheten jag har drabbats av.


Passerade det lilla koloniområdet på väg till tjärnet. Jag drömmer om en egen kolonilott där jag kan odla morötter, hallon, jordgubbar och ringblommor nästa sommar. Det är ganska tråkigt att bo i lägenhet, kryddorna tar sig aldrig riktigt i köksfönstret.


Vid tjärnet sken solen men vattnet såg rysligt kallt ut.


Fick en avi i förrgår, så spännande att få paket, även om man vet vad som ligger i. Den här gången var det den här jackan som jag köpt på Stilsamt.


På vägen hem passerade vi det här bedårande lilla äppelträdet, blev väldigt sugen på nyplockade, knallröda äpplen. Hoppas det finns några mogna i Alingsås imorgon när jag åker dit.

1 kommentar: