fredag 30 oktober 2009

En trevlig Torsdag i ord och bild


Mötte upp Jakob och Linnéa i Göteborg och tog tåget till VB, hemma, där vi hämtade upp bilen och åkte in till ett mycket höstfint Alingsås.


I Alingsås mötte jag upp Susanna. Upptäckte att det var fritt inträde på stadsmuseet så vi tog en liten runda där. Tror inte jag har varit där sen jag gick i lågstadiet. Det är synd, det är ett fint gammalt museum med mycket fina bilder och prylar.


Det fanns en trevlig picknickväska där som jag gärna vill ha.


En Susi.


Sen gick vi vidare till Sofias Byrå, ett trevlig ställe som ligger ovanpå Morom Miljö på Drottninggatan. En butik med kläder och prylar, second han, vintage och lite av varje. Det fanns mycket fina saker där. Blev lite kär i den här hunden.


Och de här små ljuvliga grisarna med asiatiska drag. Jag längtar till jul! Tänk vad fina de skulle bli på hyllan i vardagsrummet.



Sen fick jag springa iväg och möta upp Jakob och Linnéa igen för att äta lunch. Det är svårt att hitta bra ställen i Alingsås, men vi lyckades hitta till Deli Deli, supergod och billig lunchbuffé! Trodde jag skulle äta ihjäl mig.


Toaletten var väldigt faschinerande, smet in där för att ta lite bilder. När jag kom ut var det kö. Fler än jag som gillar toaletter.


Sen åkte vi och hälsade på sötaste lilla mormor. Fikade och tittade på bilder i gamla album.


Sen åkte vi och hämtade upp mami och papi vid tåget och tog en runda på Ljus i Alingsås. Inte det bästa året, men det var fint. Mysigt att de hade ljussatt kyrkogården i år.


Jag höll på att bli tokig på allt folk, dom var överallt! Och allra mest var dom i vägen för mig.


Efter en god middag hemma med familjen åkte vi till älskade morfars grav och pyntade med lite fina pumpor som jag och Linnéa blev förtjusta i när vi gick förbi en blomsteraffär.

En fin dag blev det. Tack min allra finaste familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar