måndag 30 november 2009

Hur man fördriver tid

Idag fick inte jag vara hemma i min lägenhet, det kom en massa elektriker kl. 07.15 i morse och skulle greja. Jag fick snällt ge mig av utan några direkta planer. Försökte hitta någon mer som var ledig och rastlös, men det gick inte så bra så tidigt på morgonen. Åkte in till stan och åt lite frukost och läste GP i sisådär en och en halv timme, härligaste frukosten på länge!

Läste recensionen av Göteborgsoperans uppsättning av trollflöjten. Den gjorde mig glad! I bokhyllan ligger ett gäng biljetter och väntar på annandagen, har lyckats få nästan hela min familj att följa med på opera, hoppas dom tycker om det. Läs recensionen här. Låter mycket lovande!

Efter min glada frukost tog jag bussen ut till IKEA, efter tio sekunder på bussen var jag gravt åksjuk och under den 25 minuter långa resan kunde jag inte göra annat än att koncentrera mig på att inte kräkas. Väl framme på IKEA inhandlade jag ett par provisoriska julgardiner som säkert kommer få hänga med ett par år om jag känner mig själv rätt. Eftersom jag var rastlös passade jag på att köpa lite trattar också.


För en tratt eller två är alltid bra att ha.


Efter en halvtimma på IKEA var jag fortfarande åksjuk och hade ingen lust att sätta mig på bussen tillbaka in till stan igen så jag gick in på Coop för att handla lite. Tog mig runt butiken med myrsteg utan att handla någonting alls. När jag en halvtimme senare kom till kassorna hittade jag tillslut ett 12-pack med mintstänger som jag bara var tvungen att ha. Ännu en mycket nödvändig sak i min tidsfördrivskasse.

Åksjukan hade fortfarande inte försvunnit så jag fortsatte runt i butikerna runtom, diskuterade symaskiner i symaskinsbutiken, tittade på kakburkar på hemtex och promenerade i regnet tills jag insåg att jag inte skulle bli av med min åksjuka så det var lika bra att ta bussen tillbaka in till stan och lida. Så frenetiskt tuggande på mitt tuggummi med ögonen klistrade på vägen och händerna hårt knäppta i knät åkte jag tillbaka in till stan.


Nu blev det en vanlig dag igen. Köpte ett högst nödvändigt ängaspel, träffade Sara som hade sovit länge men var ledig så hon kunde träffa mig, provade glasögon och sen var det dags att åka hem. Det var snälla elektriker som hade varit här och grejat. Dom till och med dammsög ordentligt efter sig! Har då aldrig sett på maken!


Nu har jag monterat ihop mitt fina änglaspel och kan inte sluta titta på det.
Fast jag borde åka och träna.
Förlåt Sara!

1 kommentar:

  1. Bra fyndat du!

    Och skoj att äta frukost ute för en gångs skull. Hoppas alla kablar å grejer e på plats!

    SvaraRadera