fredag 4 december 2009

Vad jag gjorde igår som jag inte fick gjort i förrgår

Laddade upp med en ordentlig promenad innan jag satte igång med dagens bestyr.

Sen blev det en härligt fullspäckad och julig dag.

Gjorde en stoooor sats av mormors godaste rödkål som inte gjorde sig så bra på bild och la in ett kilo strömming efter pappas bästa recept. Två av mina favoriter på julbordet, går inte att vara utan.


Massa, rödlök, morötter, kryddpeppar och lagerblad skall det vara.


Tog mig i kragen och klippte ut allt jag borde klippt ut för länge sedan ur de fina dukarna jag köpte i höstas. Vad tror ni det skall bli?


Klart och ut i butik skall det nästa vecka. Skynda, skynda!
Satte igång att sticka lite fint också. Nu blir det till att sy och sticka dag och natt.
Men först skall jag jobba halva helgen.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar