söndag 9 maj 2010

Fantastiska fredag

Igår firade vi att veckans klänningar var klara. Marias lämnade jag ifrån mig i onsdags och min blev klar framåt fredag eftermiddag. Så vad gör man när man har en eftermiddag fri? Jo, man går till Liseberg!


Man köper en påse godis. Många kolabönor, det var mina favoriter hemma hos mormor och morfar när jag var liten.


Skum-S är det som gäller i Carolinas påse.


Man vinner en aladdinask på årets turnummer.


Sen åker man naturligtvis upp till Ben & Jerrys-cafét och äter en kula.


Man tittar på alla fina vitsippor, åker lisebergsbanan, kikar runt bland allt som hör till trädgårdsdagarna, beställer en låda från årstiderna och köper krassefrön.

Sen åker man hem, äter upp aladinasken och dricker vin till.

Tror det får bli en tradition det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar