måndag 23 maj 2011

Syhörnan



I ett hörn på övervåningen, mellan trappan, myshörnan och vinden har jag min syhörna. Den är än så länge under konstruktion men det allra viktigaste är i alla fall på plats; ett bord, en pall och min extrasymaskin.


Tygerna ligger och väntar på att bli uppsydda. Nästa vecka får ni förhoppningsvis se vad det översta tyget har blivit.


Ramen skall förvandlas till en anslagstavla, lite hyllor skall upp på väggarna och en lampa skall införskaffas så jag ser något när jag sitter och syr om nätterna, skall uppdatera lite när allt är klart.


Oskars farmors fina, jämtländska tunna blir perfekt förvaring för sybehör, garn och tyger.

1 kommentar:

  1. Avundsjuk! Jag vill också ha (plats för) en syhörna! Och en symaskin =P Ser fram emot att se vad det blir av tyget!

    SvaraRadera