fredag 18 november 2011

Loppisskatter

I helgen tog vi en tur upp till Trollhättan för att gå på årets första julmarknad, mycket trevligt och efterlängtat, jultokig som jag är.

På vägen gjorde vi ett stopp vid Antikladan i Lilla Edet och som vanligt fick vi med oss en massa fint därifrån.




Bland annat hittade vi äntligen en fin taklampa till vardagsrummet på nedervåningen. Har letat i ett halvår efter den perfekta lampan utan resultat men nu hängde den där och för ynka 120 kr fick vi med oss den hem.




En charmig liten lykta fick följa med hem också.




Men det bästa av allt var den ganska oansenliga men fina asken jag hittade på ett bord med julpynt.




När jag lyfte på locket visade det sig att den innehöll en liten skatt.




För länge, länge sedan har någon klippt ut och sparat spalten spetshörnet och en massa andra mönster på virkade spetsar ur någon veckotidning. Ett par gulnade, provvirkade spetsar låg längst upp i paketer och såg vackert sköra ut. Med en sån skatt i min ägo måste jag ju bara lära mig att virka spetsar, vilket lär bli en utmaning eftersom jag knappt kan virka alls, så nu vet ni vad jag kommer göra i jul. Förhoppningsvis kanske jag lyckas knåpa ihop något som blir tillräckligt bra för att visas upp här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar