söndag 29 januari 2012

Favoritdeo



Måste bara tipsa om min absoluta favoritdeo, dagens början från Flowers, som kan köpas på Färg och förändring på järntorget i Göteborg eller i deras webshop (där det också finns en lista på fler återförsäljare).

Jag har länge varit på jakt efter en bra ekologisk, naturlig deodorant som inte innehåller en massa konstigheter. Jag har provat diverse kristallbaserade deodoranter som har fungerat helt okej men inte riktigt så bra som jag har velat. Men nu har jag alltså hittat den perfekta deodoranten för mig och förutom att fylla sin funktion luktar den väldigt gott också så sist jag var inne i butiken passade jag på att köpa en doftolja med samma doft att använda istället för parfym.


Deodoranten finns i tre olika varianter, dagens början, aprikos och jord. Den sista köpte jag till Oskar eftersom hans deodorant höll på att ta slut och han verkar också väldigt nöjd.

Färg och förändring anordnar också kurser där man får lära sig att göra egna ekologiska hudvårdsprodukter. Är väldigt sugen på att gå en nu i vår, någon som vill hänga med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar