onsdag 21 mars 2012

Bilder från en helg

Helgen som var passade vi på att ta ledigt och åka på minisemester till Norge. En dag spenderades i Oslo i strålande solsken. Vi spatserade runt på gatorna, drack kaffe, shoppade lite och åt fantastiskt god lunch på Aker Brygge.

Våren hade hittat till Oslo. Så fint!

Andra dagen spenderade vi sedan i skidbackarna i Norefjell där vi troligtvis lyckades pricka in den sista farbara helgen. Bitvis fanns det knappt någon snö kvar i backarna och jag som inte har åkt utför på över tio år och som knappt åkt något innan dess heller var livrädd när jag var tvungen att på något sätt ta mig ner för de röda backarna. Men nu vet jag i alla fall att jag kan stå på ett par skidor, att jag inte går sönder av att ramla och att jag sakta men säker blir säkrare så nästa gång blir kul!

Sista förmiddagen innan vi åkte hem spenderade vi på Norefjells spa. Sol, bastu, utomhuspooler, jacuzzis och spektakulärt vackra utsikter är aldrig fel. Perfekt avslutning på en fin helg och perfekt uppladdning inför en arbetsfylld vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar