söndag 27 maj 2012

Husqvarnan

Idag har jag unnat mig en riktig hemmapysslardag. Efter en härlig brunch i gräset på vår innergård tog jag äntligen tag i projektet att pyssla med alla växter i vår balkonghörna och plantera om det mesta som behövdes.

Rörigt värre är det där nu men jag hoppas ändå på massa goda tomater och chili senare i sommar. Koriandern verkar trivas och avokadokärnan jag planterade förra sommaren har vuxit sig riktigt stor nu (till höger i bilden). Jag vet inte hur många avokadokärnor jag planterade som liten men de blev av någin anledning aldrig mer än 20 cm höga innan de vissnade bort, misstänker att jag är bättre på att vattna nuförtiden.

Kvällen har jag sedan ägnat åt att lära mig den gamla husqvarnan jag ärvt efter mormor. Försöksprojektet är en svart klänning till mig själv och det går över förväntan hittills, maskinen går som bara den, trots att den har ett antal år på nacken och byttes ut mot en modern variant för länge sedan, alla har varit helt övertygade om att den var trasig, men icke! Eftersom jag inte har någon overlockmaskin hemma kör jag vändsömmar på alla ställen som det går på. Jag hoppas mitt lila experiment skall bli tillräckligt lyckat för att kunna visas upp så småningom.

Nu skall det frossas jordgubbar och tittas på Att angöra en brygga resten av kvällen.

Och ännu ett grattis på mors dag mamma! Hoppas vi kan ses så vi får fira dig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar