söndag 14 oktober 2012

En helt vanlig Söndag


Älskade lediga söndag!

Idag vaknade jag helt utvilad 08.30, det är inte ofta det händer, låg kvar läääänge i sängen och njöt av känslan att inte behöva jäkta upp och cykla till jobbet idag. Åt en lång frukost, lyxade till det med lite nymalet pressokaffe och kollade mail, bloggar och annat viktigt i lugn och ro medan hösten ruskade på utanför fönstret. Jag kom även till skott med att äntligen skicka ut medlemskorten till alla nya medlemmar i By Lelou Club, så håll utkik i era inkorgar!




Efter frukost blev det en cykeltur i duggregnet till affären för att veckohandla. Planerar bland annat att laga mat resten av dagen. Ljuvligt god Chilligryta med choklad, hemmagjord kimtchi och surkål, majonäs, pumpasoppa och pumpapurée och lite smarriga rawfoodbollar står på listan, mat så att vi klarar oss hela veckan förhoppningsvis.

Goda, höstiga råvaror.

Sedan passade jag på att åka runt och hämta ut lite paket hos olika ombud, så typiskt att inte alla paket kan komma till samma ställe, då är det tur att jag har min lediga söndag att samla ihop allt på. Det sista paketet blev lite av en chock, ungefär fem gånger så stort som jag hade väntat mig, men jag lyckades ta mig hem med det plus alla matkassar ändå, matkassarna i cykelkorgen och på styret och paketet balanserandes mellan styret och sadeln, phu! 


Det något otympliga men väldigt spännande paketet.
Nu blir det matlagning och öppning av de spännande paketen resten av söndagen (troligtvis lite jobb också, det är ju svårt att hålla sig när jobbet är så kul).

Hoppas ni också får en finfin Söndag!

1 kommentar: