måndag 11 februari 2013

Rapport från förra veckans skidspår

Jag lovade ju att återkomma och berätta hur det gick på skidsemestern förra veckan, blev det några brutna ben? Nej, jag klarade mig undan med ett par ordentligt blåslagna knän och en rejäl träningsvärk.

Jag hoppade över utförsåkningen i år till förmån för de utomordentligt fina, gnistrande skidspåren kring Norefjell. Enda problemet i mina ögon var att det hela gick ut på att antingen saxa sig upp för milslånga (nästan i alla fall) sluttningar för att direkt efter det susa ner för stupbranta backar som slingrade sig fram mellan träd och stenar. Så mycket susande blev det dock inte för min del, när jag inte låg framstupa med ansiktet i snön plogade jag mig nedför branterna så långsamt mina stackars ben tillät. Men nej, nu får det vara slutgnällt, jag är en riktig fegis har vi nu konstaterat men jag trotsade i alla fall min höjd- och farträdsla och fick njuta av de mest underbara vyerna och den friskaste luft man kan tänka sig. Lägg där till en massa slappande, ett väldigt trevligt sällskap och en massa god mat så blir det totalt räknat en alldeles underbar helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar