fredag 28 augusti 2009

En Fredag

Har spenderat dagen iklädd min nya fina kofta, såg lite småruskigt ut när jag kikade ut i morse så jag tänkte testa om den kunde hålla mig riktigt varm. Och det kunde den. Åkte in till stan och inhandlade diverse livsnödvändiga saker som en DVD-spelare (nu kan jag titta på planet earth igen! Dygnet runt!), fina papper, textilpennor och en mycket förtjusande liten hatt som skall skydda mitt huvud mot kylan i höst och vinter.



Upptäckte hur trevligt det är när ens vänner skall shoppa och göra saker som tar tid i en inredningsbutik. Spenderade några kvartar i en mycket bekväm soffa på chilli och betraktade folk som skulle köpa nya vardagsrumsmöbler, mycket spännande att se hur olika smak folk har.


Mötte upp min syster på stan lagom till störtregnet började, vi fick springa mellan butikerna och skutta över vattenpölar tills vi tillslut fick tag på det vi skulle ha och ett paraply och lugnt kunde promenera till spårvagnen och åka hem.


Lite lätt slitna, blöta och trötta men mycket, mycket glada och nöjda.


Min syster gjorde pizza till oss, som fyllninga valde vi allt vi kunde komma på, det blev ganska mycket och ganska jättegott, kan jag varmt rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar