torsdag 27 augusti 2009

Museum, indiskt, butiksfest och vin

Startade min lediga dag med frukost på Le pain francaise tillsammans med Sara.


En rejäl start på dagen innan vi gick vidare till Göteborgs stadsmuseum där vi spenderade ett par timmar med att spatsera runt i utställningarna, titta på skarprättarsvärdet och en modell över hur Göteborg såg ut på 1600-talet och allt annat spännande som finns där. Sedan väntade Röhsska med Chanel-utställningen, en liten besvikelse, trodde det skulle vara lite mer, men kul att se det lilla som var i alla fall.


Sedan for jag vidare ut mot Möndal och mötte upp Julia som vi gick hem till och lagade en härlig Middag.


Indisk gryta med kikärtor, lök, krossade tomater, massa garam marsala och örtsalt. Serverad med mango chutney, gurkyoghurt, cashewnötter och naanbröd. Gott!


Till efterrätt blev det soyayoghurtdrink med banan, blåbär, honung, hackade valnötter på toppen och blåbärschoklad. Riktigt gott det med och mäktigt, blev nästan lite för mycket.


men jag var glad ändå!



Avslutade dagen med att vi åkte in till stan, mötte upp Carolina på Drömmas butiksfest, shoppade lite nödvändiga saker som den rosa, puffiga, fluffiga skapelsen ovan som jag tänkte dra runt i om mornarna här hemma. Fick inhandlat en superfin, röd ullkofta i fin kvalité också. Avslutade med ett glas vin på Linnéterassen iklädd min nya fina kofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar