lördag 31 oktober 2009

Sjukt

Har varit sjuk idag. Eller mått mycket sämre än jag brukar i alla fall, kom knappt ur sängen när jag skulle upp och jobba i morse. Allt snurrade, jag kunde knappt stå på benen och illamående kom och gick, så jag tänkte att det var nog bäst att stanna hemma. Jag hatar verkligen att ringa mig sjuk, känns som att jag sviker alla, att alla får jätteproblem och att allt blir kaos. Men jag övervann mina skuldkänslor och tänkte att det är bättre att jag stannar hemma, struntar i att smitta alla andra och ser till att bli frisk så att jag kan jobba i veckan.


Så jag har legat ner bäddad i soffan hela dagen, mest sovit och de korta stunder jag varit vaken har jag läst lite och försökt hitta något att titta på på TV (det misslyckades).


På kvällen när jag äntligen kunde stå lagade jag lite soppa. Fisksoppa med extra mycket vitlök, mycket gott, trots att jag inte kände mycket smak.

Nu skall jag snart hoppa i säng och hålla tummarna för att jag mår lite bättre när jag vaknar imorgon, för det finns inget värre än att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar