söndag 8 november 2009

Några dagar utan internet

Har varit internetlös några dagar, helt utan att få panik! Har inte haft tid att ringa kundsupport så jag har helt enkelt fått klara mig utan och det har gått så otroligt bra. Lite jobbigt att inte kunna uppdatera bloggen bara, men jag får ta igen de gångna dagarna nu.

Lite vad som har hänt:


Träffade en glad Malva på bushumör i Torsdags. Vi satt och pratade lite medan Maria var iväg och värmde Malvas mat. När Malva hade ätit sin burkmat och jag och Maria hade delat på en snickerskaka mötte vi upp Karin och gick på julgranspyntjakt på stan. Senare på dagen blev Malva hungrig igen och åt upp ena benet på min nyinköpta påfågel. Hoppas det var gott.

Jag och Karin väntade utanför Engelska Tapetmagasinet med barnvagnen och Malva

när Maria var inne och hämtade deras nya tapet. Hon var mycket nöjd.


Sen gick vi och åt på Mediterraneo, supergod parmesanpanerad fisk med pressad potatis och rödlökssås. Alla var glada och nöjda.


Sen mötte jag upp Susi också, dom andra åkte hem och jag och Susi åkte och shoppade skor, handlade mat och åkte sedan hem till mig och åt grillad halloumi och sallad med rött ris och tittade på Kubrics 2001: a space oddysey. Mycket bra!


Fredagen spenderade jag med mamma. Vi åkte runt i stan, hälsade på folk, åkte till IKEA, letade efter en sån där hängare till dammsugarslangen (vilket vi inte hittade, någon som vet vart man köper det?) och åkte sedan hem till mig och lagade goda räkcrepes och åt var sin Gustav Adolfsbakelse som vi hittade i sista sekunden på Coop. Mycket gott!


Dagen därpå inhandlades en ny bokhylla så nu får mina böcker plats och det finns tom. plats för fler! Lycka!

På Lördagkvällen var jag ute. Eller nästan i alla fall, var på förfest och åkte hem när de andra gick ut. Hade den finaste guldblomman i håret som jag fick av söta Carolina. Från London och allt :) Måste gå ut mer så jag kan ha mina fina hårsmycken. Får fixa lite adventsfester och sånt nu i December tror jag. Glöggkvällar, julbak, luciafest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar