torsdag 18 mars 2010

Blomstertorsdag


Det råkade bli så att min torsdag till stor del kom att bestå av blommor och blad, och det gör mig glad. Nu har jag nya fina tulpaner på köksbordet som får mig att längta till påsk.


Till köksfönstret köpte jag kryddor; oregano, timjan


och en rosmarin. Får se hur länge dom klarar sig, förhoppningsvis hinner jag laga lite mat innehållandes dessa godsaker innan jag måste kassera dem. Kanske, kanske lyckas jag få dem att hålla hela sommaren. Kanske. Önskar jag hade en trädgård.


Kunde inte låta bli att köpa en köttätande växt till sovrummet också. Tänkte den kan skydda mig mot alla otäcka småkryp. Visserligen har jag inte sett till några ännu men det kommer säkert.

1 kommentar:

  1. åå så avundsjuk, vill också ha timjan o rosmarin i fönstret!

    SvaraRadera