fredag 19 mars 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Besvikelse! Jag hade ju sett fram emot att sy en massa fint i ateljén idag. En massa vårfint. Men tji fick jag, någon gång mellan duschen och frukost i morse insåg jag att jag inte orkade stå upp mer och sen dess har jag mestadels legat i soffan under en filt och tittat på tråkig TV. Har inte ens orkat gå upp och sätta på nåt planet earth-avsnitt eller nån bra film. Nästa gång jag blir sjuk skall jag hyra in någon som kan hämta boken som ligger vid sängen och sköta dvdn åt mig för jag står inte ut med fler heldagar zappandes mellan olika tråkiga serier, talkshows och makeover program.

Men jag får se det positivt, jag behövde nog en hel dags vila. Och jag behövde definitivt de där goda crêpesen med banan, choklad och marshmallows som jag gjorde så fort jag orkade stå på benen igen. För det gör jag nu och imorgon bär det av till ateljén som planerat och oj vad jag skall sy!

Men nu bär det av tillbaka till TVn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar