söndag 28 mars 2010

Vårhelg

Så har ännu en vecka passerat. Det gick ju ganska snabbt, hann inte riktigt med känner jag men det beror nog på att det är så mycket att göra nu och att jag har så kul.

En liten återblick på helgen som gick:



Efter att ha jobbat Fredag och halva Lördag mötte jag upp min käre far. Vi åkte först till min farfar med fru och firade att min helg äntligen börjat med ett glas vin och några kakor. Sedan for vi hem till mig, tillagade en delikat middag bestående av aubergin- och zuccinirullader fyllda med halloumi, soltorkade tomater och basilika, till det serverades quinoa och morotstzatsiki. Och till efterrätt blev det naturligtvis créme bûleé, denna gång med lingon.

Denna måltid intogs i en nedsläckt lägenhet med några tända ljus för att fira earth hour. Sedan tittade vi på kunskapskanalen och monty python and the holy grail, kan det bli bättre?



Söndagen inleddes med en lång frukost och sedan en promenad i botaniska trädgården där jag gjorde små förtjusta skutt och utrop vid varje utslagen blomma. Bästa våren någonsin!
Hela eftermiddagen bredde jag mackor och serverade på visans vänner och sen åkte vi hem till syster min och åt middag.

Känner mig inte så utvilad som jag borde. Men det beror väl troligtvis på tidsomställningen. Nu skall jag sova.

1 kommentar: