måndag 2 april 2012

Morgon Côte du Py en måndagsmorgon

Stressen när man en måndag morgon är på väg till systembolagets vinsläpp, kollar lagerstatusen på vinet jag så intensivt gärna vill ha och inser att det bara finns 12 flaskor i lager, jag börjar nästan hyperventilera.

Stressen när jag springandes kommer fram till Systembolaget, ställer mig sist i kön och blir tilldelad kölapp nummer sex. Så svindlande nära men tänk... kanske är det någon av de fem framför mig som vill ha alla tolv flaskor för sig själv, eller så vill alla fem ha tre flaskor var, eller så...

Tio minuter senare är två härliga flaskor 2010 Morgon Côte du Py mina, det fantastiska naturvinet vi drack på le Dauphin i Paris för över ett år sedan. Jag är lycklig men inser att jag inte hanterar den där typen av stress särskilt bra. Jag hade dessutom ingen aning om att jag kunde bry mig så mycket om en flaska vin. Man lär sig något nytt varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar