fredag 23 oktober 2009

Plötsligt händer det...

Var på Emmaus igår för att köpa en ny väska då axelbandet på min gamla handväska helt brutalt och ohjälpligt gick av härom dagen. Traskade runt bland allt fint därinne, hittade mig en väska ganska snabbt men kunde inte låta bli att prova lite annat också. Hittade ett ställ med pälsmössor och bredvid en stång med fina kappor så jag satte genast igång att prova kappor och pälsmössor i olika kombinationer påhejad av Ingrid, Kerstin och en söt liten tant som tyckte att dom där mössorna var så trevliga.

Provade i alla fall ett helt gäng mycket iögonfallande kappor i diverse spännande färger innan jag inklämd mellan två mycket gröna hittade en oansenlig blå skapelse. Plockade fram den och tänkte att knapparna var lite små och nej, den var nog inget för mig. Men jag tog på mig den i alla fall och oj! Det var något av det mest fantastiska jag varit med om! Den satt som gjutet! Det var som att jag hade sytt den till mig själv, men priset var bara en bråkdel av vad det hade kostat om jag hade gjort det. 350 kr för en ull/cashmirkappa som sitter som en smäck! Tror ni jag slog till?


Lycka dagen efter!


Köpte ett par handskar till. Och väskan jag köpte passade utmärkt till min nya lilla outfit.

Så nu slipper jag alltså sy en kappa i år och kan lägga den tiden och pengarna på en massa annat kul. Plötsligt händer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar